Translate

31 Aralık 2016 Cumartesi

TEKNEDE GÜVENLİK / GÜVENLİ SEYİR



Teknelerimiz de güvenlik önlemlerini abartıya kaçmadan, emme velakin standartlardan geri kalmadan 

uygulamamızın gerekli olduğunu tartışmaya açmaya gerek var mıdır bilemem.

Ben bir teknik adam olarak alınması gerekli güvenlik önlemlerini sıralayayım.

Gerisi tekne sahibi dostlara kalmış.


A- Kıyıda  / Alarga da Tonozda Bağlı Olduğumuz Anda ki Tehlikeler ve Önlemleri


1-Tekne yüzerliğinin kontrolü - Olası su alma noktalarının kontrolü


a-Sintine sisteminin kontrolü

b-Tekne su altı çıkış flanş ve vanalarının kontrolü
c-Egzoz çıkış sisteminin kontrolü
d-Denizden su alma vana ve filtrelerinin kontrolü
e-Tuvalet denize deşarj sisteminin kontrolü

2-Tekne içinde olası yangın tehlikesi noktalarının kontrolü


3-Elektrik donanımı tehlikeleri 


a-Elektrik çarpmasına karşı elektrik donanımının kontrolü

b-Elektrik kaynaklı yangın başlangıcına karşı donanımın kontrolü

4-LPG sistemi tehlikeleri


a-Gaz kaçağında zehirlenmeye karşı sistemin kontrolü

b-Gaz kaçağında yangına karşı donanımın kontrolü

5-Sahil Besleme hattının kontrolü


6-Redresör hattının kontrolü


7-Varsa güneş paneli ve rüzgar türbini sisteminin kontrolü


8-Akü banklarının kontrolü


a-Akülerin gaz çıkışlarının kontrolü

b-Akülerin asit sızdırma kontrolü
c-Akülerin aşırı şarj nedeniyle ısı kontrolü

9-Yakıt tankları ve dingi için benzin bidonlarının kontrolü


10-Atmosferik olaylara karşı tekne donanımının kontrolü


a-Yıldırıma karşı kontroller


b-Aşırı rüzgara karşı kontroller

1-Tonoz halatının kontrolü
2-Koltuk halatlarının kontrolü

c-Yağmura karşı kontroller

1-Kabin havalandırma pencerelerinin kontrolü
2-Manikaların kontrolü
3-Direk dibinin kontrolü
4-Havuzluk ambar kapaklarının kontrolü

11-Tatlı su sisteminin kontrolü


a-Depoların giriş flanşı ve hava firarının kontrolü

b-Hidrofor sisteminin kontrolü
c-Tatlı su sistemi borularının kontrolü

12-Pis su tanklarının kontrolü


a-Denize deşarj vanalarının kontrolü

b-Pis su borularının kontrolü
c-Varsa denize deşarj pompalarının kontrolü ( maceratör )
d-Pis su güverte flanşlarının kontrolü
e-Manuel pompa kontrolü   
( BENCE EN ÖNEMLİ KISIM  BİR TEKNEYİ HABERSİZCE BATIRABİLECEK TEK ŞEY ; SİFON OLUŞUMU )

13-Direk ve Armanın  kontrolü


a-Direğin mekanik kontrolü

b-Direk içinden geçen halat ve direk tepesi elemanlarının besleme ve iletişim hattı kontrolü
c-Direk tabanı ve veya direk tabanı kabin içi destek kolonu kontrolü
d-Direk tepesi bağlantı noktalarının kontrolü
e-Çarmıh ve ıstralya bağlantı noktalarının kontrolü
f-Direk - bumba bağlantı noktasının kontrolü
g-Pupa palangası kontrolü

14-Motor sisteminin kontrolü


a-Motor yakıt sistemi kontrolü

b-Motor marş sistemi kontrolü
c-Motor şarj sistemi kontrolü
d-Motor havalandırma sistemi kontrolü
e-Motor ekzoz sistemi kontrolü
f-Motor soğutma sistemi kontrolü
g-Motor şaft / saildrive sistemi kontrolü

15-Tekne dingisinin kontrolü

a-Botun kontrolü
b-Küreklerin ve kürek bağlantılarının ( Iskarmoz ) kontrolü
c-Bot motorunun kontrolü
d-Motor için teknede bulundurduğumuz yakıt deposunun/bidonunun kontrolü

16-Teknede Varsa Can Salının Kontrolü

a-Can salının bağlantı sisteminin kontrolü
b-Can salının periyodik kontrollerinin takibi


17- Teknedeki Haberleşme Cihazlarının kontrolü  ( VAR İSELER )

a- Telsizin kontrolü
1-Telsiz beslemesinin kontrolü
2-Telsiz anteninin kontrolü
3-Telsiz kablolamasının kontrolü

b-EBİRB cihazının kontrolü

c-SART cihazının kontrolü

d- AİS cihazının kontrolü

e- Uydu telefonunun kontrolü

d-NAVTEX' in kontrolü

18- Küresel Yer Belirleme ve Seyir yardımcısı Cihazların Kontrolü

a- Var İse Oto pilotun kontrolü

b-Charplotterin kontrolü

c-Rüzgar göstergesinin kontrolü
1-Direk tepesi manuel rüzgar okunun kontrolü
2-Elektronik rüzgar göstergesinin kontrolü

d-Derinlik göstergesinin kontrolü
1-Derinlik göstergesinin  besleme hattının kontrolü
2-Derinlik göstergesi sensörünün  ( aynasının ) kontrolü

d-Harita proğramlarının kontrolü ve güncellemeleri

e-Pusulanın kontrolü
1-pusulanın kalibrasyonu
2-Var ise aydınlatma sisteminin kontrolü