30 mm lik çelik, 240 X 75 cm ebatlarında,
çelik levhanın altında 4 inç kurşun dolu boru olacak.
Her iki kenarda yaklaşık 600 ar kg' dan toplam 1200 kg olucak.
Bu ağırlığı her bir yönde 14 adet saplamayla ve saplamaları içeride 2600 X 200 x 10 mm ebatlarında ve tekne formunda lama ile sağlamlaştırmayı düşünüyorum.
Orta hatta iki adet lamanın uzantıları aynı zamanda direk çarmıh tellerinin bağlandığı kuşakları oluşturacak.
FLİKADA TWİN KEEL / BİLGE KEEL SALMA HAZIRLIĞI |
Filikamın dümen palası, 100 kg ağırlığında skege bağlı çalışacak. :Bu bana hem uzun yol yelken seyrinde daha rahat dümen tutuşu sağlayacak hem de pervanem sekeg sayesinde dış etkilerden korunmuş olucak.
Böylelikle benim kılçığın toplamda 1300 kg safra - salma - skeg grubu oluşmuş olucak.
FİLİKADA SKEG HAZIRLIĞI |
Tabi tekrar söylüyorum. Bunlar şimdilik benim yapmayı planladığım,
Olduğunda önemli avantaj sağlıyacağını düşündüğüm teknik detaylar.
Kesin sonuç denize indiğinde belli olucak.
Ama inanın denize indiğinde de tasarladığım sistem saat gibi çalışacak.
Öğünmek gibi olmasın ama biraz üç boyutlu düşünme yetim mevcut.
Teknik işlerde yapmayı düşündüğüm iş sanki yapılmış ve karşımda
duruyormuşçasına gözümün önünde canlanır birden.
Gözümün önümde canlanması müneccimlerle yakınlığımdan kaynaklanmaz elbet.
Defalarca çizip, maketini yapmak, gerekli statik hesapları irdeleme metoduyla kazanılmış bir yeti diyelim.
Para kazanma, yatırım işlerinden anlamam,
o yüzden babam senden ticaret erbabı olmaz git oku bari demişti gençliğimde.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder