Tasarladığım çalışmalar bittiğinde motor ve şanzımanın ilk
çalışması esnasında gene malum ustalar başıma toplandı,
bıyık altından gülmeler, birbirlerini dürtüp
-Bak şimdi ne olcek herşey dağılıvecek diye fısıldaşmaları
Motorun daha ilk marşta saat gibi çalışması ardından şanzımanın
1-2-3-4 vites aralarında debriyaj yardımı olmadan bile sessizce yol alması,
Debriyaja basarak geri vitese de sorunsuz girip çıkmasıyla
kalakaldı garipler.
Şimdi onlar bana kulak veriyor artık.
-Yav hoca bak buraya da şöyle yapalım,
-Dur sen bırak yahu ben sıkarım o somunu
-Sen deyve bakem şimdi başka yapılcek ne var moduna geçtiler sağolsun.
Motorum şanzımanı ile birlikte hazır.
Artık gerekli ölçüleri alıp, bir motor bağlantı maketi hazırlayıp
motor yatağını hazırlamam gerekli.
Maket niçin gerekli?
Motorun alt tablasında 10 luk U putrel var üstünde de motor.
Toplam ağırlık 350 kg. Bu ağırlıkla motorun layna alma ameliyesi oldukça zor olucak
Ben de bu yüzden birebir ölçülerde toplam ağırlığı beş kg olan
bir maket yapmaya başladım.
Motor platform bağlantı delikleri ve şaft çıkış kaplini olan bir maket.
Şimdi onunla motor yatağını hazırlarken işler nisbeten kolay olucak.
Motor bağlantı yatağını hazırladığımda tek hareketle caraskar ile
motoru tekneye bindireceğiz.
Şaft çıkış içinde değişik bir sistem var.
Glen takımı falan yok.
kendi tasarladığım
miligram bile su almayan, bir adet şaft yatağı üç adet keçeden ve mekanik salmastradan oluşan
basit bir yapı.
üstelik şaft milini salmastra v.s gibi malzemeyle sıkıp,
gerek şaftın aşınmasını
gerekse güç kaybına neden olmayan sistem.
Bu sistemde sadece şaft yatağı, keçeler ve mekanik salmastra hazır olarak alındı.
diğer parçaları kendim dizayn ettim.
SHAFT SEAL / SIZDIRMAZ ESNEK ŞAFT KÖRÜĞÜ |
Bittiğinde 500-600 euro artı kdv ye satılan esnek şaft körüğüm ( SHAFT SEAL ) hazırdı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder