Translate

31 Mart 2011 Perşembe

TEKNELER İÇİN AKÜ ŞARJ KONTROL ÜNİTESİ



TEKNELER DE KULLANILAN  RÜZGAR VE GÜNEŞ PANELİ İÇİN AKÜ  ŞARJ KONTROL ÜNİTESİ

**********************************




12 volt tek akü için oldukça kararlı çalışan otomatik şarj kontrol ünitesi

SERVİS VE MARŞ SİSTEMİ ŞARJ KONTROL DEVRE ŞEMASI
   


*Devre şarj ettiği aküden besleniyor.
Akünün gerilimini 11,5 v. ile 13,5 volt arasında kontrol edip,
şarja gerek olup olmadığını otomatik olarak kontrol edip karar veriyor.


ÖNBİLGİ;

*12 v. bir akü için en düşük kabul edilebilir gerilim 11,5 volttur. En yüksek şarj olma gerilimi ise 14,5 volttur.
*p1 trimpotu ile en düşük gerilim ayarı,
*p2 ile en yüksek gerilim ayarı yapılabilir.
*Yeşil lamba yandığı sürece akü voltajı normal sınırlar içindedir ve devre şarj yapmaktadır.
*Ancak kırmızı led yandığında akü dolmuş demektir PNP transistörü iletime geçer ve röle enerjilenir kontağını açar ve şarj durdurulur.
*Voltaj düştüğünde sarı led yandığında PNP transistorü yalıtıma geçer bu durumda röle enerjisini kaybedeceğinden kontak normalde kapalı konumuna geçer ve akü tekrar otomatik olarak şarj olmaya başlar.
*Devrede bulunan BD 136 PNP transistorü, TCA 965 entegresi ve 12 volt Röle oldukça küçük, ihmal edilecek düzeyde güç tüketir. (toplam çektikleri akım miliamper düzeyindedir.)
*window disc TCA 965
pencere diskriminatörü, ayarlanan en düşük ve en yüksek gerilim değeri arasında
-en düşük gerilim sınırı altında,
-en düşük ve en yüksek gerilim sınırları arası,
-en yüksek gerilim sınırı üstünde,
olmak üzere üç ayrı anahtarlanmış çıkış veren IC (entegre)lere deniyor.
Siemens TCA 965 bu işlemi sorunsuzca yapabiliyor.

TEK AKÜ İÇİN DEVRE ŞEMASI

    

Datasheet'ine bakarsanız, istenenilen işlem,
iki trimpot ve iki opampla yapılabiliyor olsada,
TCA 965 ile devre daha derli, toplu ve daha küçük oluyor.



Devrede 12 volt röle yerine mosfet te kullanmak olası.
Devre yi kurup çalıştırdım kesinlikle kararlı bir devre




                                             Elemanlar



Eleman değerleri;
TCA 965 = 5 TL
röle= 2,5 TL
trimpotlar= 2 TL
BD 136 transistör= 0,2 TL
direnç led toplamı = 0,5 TL
kondansatör = 0,20 TL
delikli plaket siğara paketi büyüklüğünde = 1 TL
toplam= 12 TL civarında

7 yorum:

  1. merhaba, Bunu bana yapar mısın? hatta malzemeleri ben toplarım, daha uygun bulurum.

    fatih 0505 4773184

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    malzemeleri bulmak ve toplama zor bir işlem değil,
    Verilen malzeme fiyatları parekende tüketicilerin bulabileceği rakamlar.

    Bunu bana yaparmısın?
    Derken neyi kastettiğinizi anlayamadım.
    Bloğumda bilgi paylaşıyorum, ön açıklamada görüleceği gibi, amacım denizsever dostların kendi çözümlerini oldukça ekonomik olarak bulmasına yönelik bilgi sunumu.
    Verdiğim devrenin özelliklerine sahip, sadece biraz daha alengirli jan janlı ambalajlarda, yelkenli tekneler için üretilmiş akü şarj kontrol ünitesi adı altında 300-500 hatta bazılarında 1000 euro gibi rakamlarla sunulan sözüm ona akıllı şarj kontrol üniteleri mevcut.
    İşte bu ürünlere ulaşamayan denizseverlere sunduğum bir teknik bilgi
    Radyo -Tv tamir atelyesi sahibi değilimki,
    Merhaba bunu bana yaparmısın?
    türünden istekleri karşılayayım.
    Ama size devre tasarımı ve işlemler hakkında yardımcı olabilirim.
    sevgi ve selamla..

    YanıtlaSil
  3. :) toplam 12TL civarinda bir seyi biri yapsa bile oraya gitmek parcalari vermek sonra gidip tekrar almak yol parasi vs :) biraz komik kacmis gibi! bi de daha uygun derken 12TL yerine 8TL yemi toplayacaksin parcalari :)

    YanıtlaSil
  4. Ben kaleye bir mum diktim,
    ışıldak yapmak sizin elinizde,
    paylaşmaktan ve tartışmaktan keyf algınız var ise,
    gereğini yaparsınız,
    yoksa lütfen gölge yapmayın başka ihsan istemez.

    YanıtlaSil
  5. CAN DENİZ BİLGİ PAYLAŞIMIN İÇİN TEBRİK EDERİM SAYGILAR PR : DOĞAN AVŞAN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaştığım bilgiler yararlı olabildiyse kazanç hanemde bir :-)) daha.
      Takdir ettiğiniz için asıl ben teşekkür ederim.

      Sil
  6. kardeşim merhaba benim bi bitirme projem var güneş pili ve rüzgar türbini yardımıyla kesintisiz güç kaynağını şarj etmem gerekiyor. elimde 12v dc girişi ve 220v ac çıkışı olan invertör mevcut bu invertörle şarj etmem gerekiyor. TCA965 i internet te bulamadım TCA965B olması muhtemel mi? 12v röle diye geçiyor [(bunun ne olduğunu tam anlamadım bağlantı şekli hakkında)(elektronikçiye gittiğimde 12v röle desem bu bahsettiğimiz şeyi mi alacağım emin değilim )] biraz bilgi verir misin. Birde rüzgar türbini ile güneş pilini birbirine nasıl bağlamam gerek? Bu devreden iki tane yapıp çıkışlarını paralel bağlarsam bu şekilde invertöre verebilir miyim?
    GÜNEŞ PİLİ 18 VOLT ÇIKIŞLI 10WATT
    RÜZGAR TÜRBİNİ (12 VEYA 18 VOLT BİRŞEYLER BULMAYA ÇALIŞIYORUM AMA HENÜZ BULAMADIM BULAMAYACAĞIM GİBİ DURUYOR)
    ACİLL İLGİN İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM...

    YanıtlaSil