Translate

21 Mart 2014 Cuma

FİLİKA MODİFİKASYONU


FİLİKADAN YELKENLİYE EVRİM


Yabancı ülkelerde yelkenli, motoryat,  istakoz teknesi biçimli
balıkçı tekneleri bizdekilere göre oldukça uygun fiyatlı, 

ancak bu seferde yurt dışı işlemleri bayrak sorunu gibi
bir dolu iş olduğundan büyük çoğunluk hevesini kursağına
tıkıp kuru kuru yutkunmak durumunda kalıyor.
 
Malum 5-6 metre aralığında ki yelkenli teknelerin fiyatları
bile birçok denizseverin alım gücünün üstünde.
Eeee bu durumda denizle sınırlı sorumlu ilişki için
günler yerine yıllar gelip geçecek.

Bu gün mütevaziliği biraz bırakarak birşeyler söylemek istiyorum.

Bu kılçıklar yani filikalar birçok denizseverin ulaşabileceği rakamlarda.
Yeterki aracı olmaksızın direk gemi söküm firmalarından alınsın.
Ayrıca bu nane mollalar en zorlu şartlarda bile
içindeki kazazedeleri karaya çıkarabilecek  şekilde dizayn ediliyorlar.

Tamam konfor açısından bakılınca gövde yapıları itibariyle
biraz çalkantılı bir seyir durumu var,
ancak hani bir deyim var ya 'Denizci Tekne' diye,
(Bu da ne demekse. Demek ki denizci tekne,
karacı tekne, nehirci tekne, göletçi teknelerde var.)

Neyse konuya dönersek işte bu kılçıklar affınıza sığınarak
denizci teknenin ağa babası.
Her türlü şartta  güvenli seyir yapabilecek şekilde testlerden geçtikten
sonra ablalarının gerdanına asılıp görev yapacakları zorlu günü bekliyorlar.





FİLİKA MODİFİKASYONU


Sonuç olarak kısıtlı imkanlarla denizle iç içe olmak
durumunda olan kişiler için mükemmel bir uğraş ve sonuçta da
mükemmel bir dost olucaklarını inanıyorum.




Şimdi bazı dostlar,
deniz fakiri sevmez sözünü hatırlatacaktır.

Bu lakırdıyı ilk  kim çıkardıysa, halt etmiş.
Deniz kendini beğenmiş, aptalları sevmez.
Haddini bilirsen, denizle uğraşmak yerine dost olmayı yeğlersen,
malzemeler markalı olmadan sağlam ve tekniğine uygun kullanılıyorsa
Bu kılçıklar deniz sevdalıları için biçilmiş birer kaftan.

Haaa elimden iş gelir plandan, epoksiden dik yapıştırdan anlarım,
zımpara işi bana keyf verir derseniz, belirli bir bütçeyle sıfır bir teknede yapabilirsiniz.
Ancak bu durumda sevdalandığımız kız,
kaba tabirle anasının karnında oluyor.

Mutlaka onun da keyfli tarafları vardır,
imkan ve zaman sorunu olmayan kişiler için belki daha cazip gelebilir.

Oysa bu kılçıklara sevdalandınızmı,
önce hafif yollu bir nişan,
şartlar elverdiği ölçüde biraz cilveleşme sonunda
5-6 ay içinde nikah kıyılabiliniyor.

Nihayetinde Katolik nikahı kıydırmıyorsunuz.
baktınız beklentilerinizi karşılamadı.
Beklentisi olan birine satarsınız.
Bütçeniz elverişli ise hediye bile edebilirsiniz.
Gerçek diyorum benim uskumru bittiğinde
sıradan ikinci el yerli araba rakamlarına ulaşacak.

Ancak tüm bu söylediklerimin tek bir ana kuralı var.
Elinizden biraz iş gelecek,
sanayide birkaç meslekten  ustalarla dostluğunuz olucak.
Ve de filikanızı koyabileceğiniz atıl bir depo ya da arsa falan olacak.

1 yorum:

  1. valla hocam çok gerçekçi ve doğru noktalara değinmişsiniz. benimde en uyuz olduğum deniz parasız adamı sevmez. geç bunları sen deniz sevdalısı isen herşey olur. şimdi bizim planlarımızda da maalesef bütçemizin kısıtlı olmasından mütevellit. filikadan bir tekne yapmak istiyoruz. önce bi aliağaya ziyaret yapalım diyoruz. oradan motorlu motorsuz bir 8-9 metre civarlarında tekneye ihtiyacımız var. benim 4,30 bir botum ve 9,9 motorum var ancak sizde taktir edersiniz ki ne iki balık pişirip bi çişimizi yapamadıktan sonra olmuyor be hocam... neyse tabi benim bu bot 1-2 defa battı. çıkarttık hertarafı paramparça tabi. çevirdik ters. bana dediler at bunu bundan adam olmaz.. yok hocam dedimm ben sevdiklerimden kolay vazgeçmem. aldık polyesteri aldık zımparayı elyafı giriştik bizim AYBALAM a (teknemin adı) yaptık mı bir güzel ooohhhh sefam olsun ama 1-2 ay sonra yaptığım yerlerden su almalarr falan oldu ayrı ayrı onları da tamir ettim. bu yüzden filikanın su kesimiyle hiç bir şekilde oynamayı düşünmüyorum. uzatayım, burnunu sivrilteyim, şaft pervane deliği açayım bunlar beni korkutuyor. üst yapım ile ilgili hiç bir endişem yok. anasını bile ağlatırım ki geçmişimde mobilyacılık deneyimim var. ağaçtan, zımparadan, mobilyadan dik yapıştırdan anlarım yani... şu anda çok heyecanlıyım. her dakikam filikamın dizaynı nereye neyi koyacağım nasıl yapacağımla geçiyor. hadi bana eyvallah... diyeceğim o ki... sevdanızdan vaçgeçmeyin, sizi bu yoldan çevirmek isteyenlere direnin. bişey yapın lan.... bişey... siz yapın... hoş kalın hoşçakalın....

    YanıtlaSil