Translate

18 Mart 2014 Salı

FİLİKA RESTORASYONU / LİFEBOAT RESTORATION

  

 FİLİKADAN YELKENLİYE

Uzunca bir süredir denizde yüzebilen bir nesne düşünmekteydim.
Düşünmekle olmadığını, düşünme esnasında geçen zamanları
üst üste topladığımda anladım.
Düşündüğüm şeylere gelince;
-Makul bir büyüklüğü olsun
-İllaki içten takma motoru olsun
-Mümkünse rüzgarla dost olabilecek küçümen bir direği olsun
-Deniz domuz dinlemeyecek ölçüde  efe gibi cesur,
Aynştaynı mezarında kıvrandırmayacak ölçüde hesaplı kitaplı dengede olsun,
-Tamamını yapmasamda elimin değdiği bir tekneyle bir adaya ayak basabilme
keyfini alabileceğim bişi olsun( Burada biraz metazorilik var sıkıysa değmesin.
Yoksa her işte ellerini değirenlere muhtaç olundumu eller havaya durumunda kalmak olası)
-Zihni sinir fikirlerime uygulamaya koyarken bana hoşgörülü olsun
-olsunlar sürüp gidiyordu.

Bu arada ben hababam biriktirmeye başlamıştım bile çoktan.
Biriktirdiğim para değildi elbet.
Bulduğum küçücük bilgi kırıntısına bile dudak bükmeden aldım dosyaladım yıllarca.

Eee geçen senede bir balıkçı kasabasına yerleşip,
yöreyi, denizini, balıkçılığı, keyfi sefayı tadınca,
galiba doğru zaman diye düşünmeye başladım bu sefer.
Bir iki flika alma deneyimim yelkenli sahibi bir arkadaşın,
''Alma zor başa çıkarsın'' söylemleriyle biraz sekteye uğrasa da
serde olan zoru sevme ve dahi parası kıt bir denizseverlik durumu nedeniyle,
kendimi bana sanki göz kırpan uskumrumun başında buldum birdenbire.




FİLİKA

Flikayı aldığımda yıllardır biriktirdiğim tüyolarla
donatma hazırlıklarına giriştim.

Flika motorsuz 4 çift kürekli,
yelken direği ve donanımları olan taş gibi bir afet. (tabi benim gözümde)



Flikayı aldığımdan iki gün sonra motor aldım.
Motora şanzıman gerekli
adını vermek istemediğim bir şanzıman firmasına bir arkadaş kanalıyla
ulaştığımda, Firmanın sözüm ona yetkin teknik personelinin
'' Arkadaşınız satsın o motoru. Yeni motor alsın'' öğüdüyle iyice kamçılandım.
Kamçılanmak ne kelime aslan olup kükredim acı acı.

Bu sefer ben ulaştım aynı firmaya;
Telefona firma sekreteri hanım çıktı,
-Lütfen yetkin bir personele bağlayabilirmisiniz beni
--Kim arıyor diyelim beyfendi
-Bulunduğum bölgede firmanız ürünlerini hayata adapte etmeye çalışan biri
--Ayrılmayın beyefendi şimdi aktarıyorum
......
--Buyrun ben imalat müdürü .... nasıl yardımcı olabilirim
-... bey ürettiğiniz şu, şu özellikteki sanzımanı almak istiyorum
--Motorunuzun devir sayısı ve markasını gücünü verirmisiniz
-Motorum şu devirde şu güçte ve şu markadan
--Beyfendi o motora olmaz
-Neden olmasın daha yeni katana motor aldık 3000 d/dk
üzerinde bu ürün var.
--Tamamda sizin motorun torku fazla gelir
minumum 3 numara üstünü iyisimi hidrolik sanzıman alın derim.
ya da satın motoru yeni motor alın.
-.... bir kaç saniyelik şaşkınlıktan sonra
-Beyefendi siz motor imalatçısımısınız, motor ithalatçımısınız
yoksa motor firmalarından komisyon mu alıyorsunuz.
Siz bana desenize, beyefendi bahsettiğiniz güçteki motorun torkunu
bizim şanzımanımızın kamaları ve dişlileri dayanmaz.
--Pordon beyefendi bizi normalde müşteriyle bu tür diyaloğlara girmiyoruz
ama siz sorduğunuz için anlattık deyince
-Teşekkür ederim başka sorum yok deyip kapattım telefonu.
Önerdikleri şanzıman benim motorun fiyatını üçe katlıyor.
Motorum çift silindir 28 beygir 2750 d/dk  debriyajlı şarjlı marşlı
su soğutmalı 24 saat çalışma esasına göre üretilmiş bir anodolu kaplanı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder